Sova sittandes...

Ja, de är inte direkt nån höjdare, men jag har inte mkt annat att välja på eftersom jag inte kan ligga. Varken på rygg eller på sidan. LIgger jag på rygg kvävs ja och ligger ja på sida känns de som bäckenbenet ska gå av på mitten. Inte ett dugg kul, för som längst har jag sovit 2,5 timme utan at vakna på 3 nätter. Det tar på krafterna vill ja lova! Vaknar minst 1 gång i timmen av att jag är kissnödig och så vaknar jag varje gång jag rör benen för de gör så grönjävligt ont i bäckenet. Sen har ju lillknodden "uppvisning" så det heter duga nattetid. Då är det verkligen fullt ös där inne. Likadant tidigt på mornarna, sisådär vid 3-4 tiden. Våran bebis är en riktig vilde, bökar runt mer eller mindre hela tiden känns det som. Men de är himla mysigt att känna dom där små fossingarna "trippa" över magen. Och om inte annat så är det jävligt roligt att titta på magen när hon gör gymnastik, hela magen (bokstavligt talat) ruskar och putar åt sidan när hon är i sitt esse. Underbara lilla varelse ♥

Varit till barnmorskan idag. Vikt, bltr, Hb, urinprov och såklart mätning av magen. Lyssnat på hjärtljuden oxå, lika häftigt att höra varje gång :) Vikten var oförändrad, bltr bättre, likaså Hb:t dock lågt fortfarande så ja måste fortsätta med dom där förbaskade järntabletterna. Urinprovet klockrent det oxå. Skönt! Och nu börjar det hända grejer, skrutten har nästan fixerat huvet, eller iaf sjunkit ner så långt att det inte är högt och rörligt utan numer endast ruckbart som det kallas. Berättade även om min "mensvärk" och sammandragningarna. Fick till svar att det kanske är nånting på gång snart. Shit MajBritt tänkte jag. Men på ett positivt sätt. Bebben får gärna anlända när som helst för nu börjar det bli tungt!

Funderar på om jag ska ta och göra nått vettigt eller slappa en stund till. Det visar sig :)
Have a nice day!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kul att läsa om hur det är med dig, du som ligger rätt lika i tiden som mig :] Låter jobbigt med dina besvärliga nätter men snart vill hon säkert komma ut. Lycka till :P

2008-09-15 @ 12:51:51
URL: http://rocksan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0