Knockad av hoppgungan!

Nu va de ett tag sen ja skrev igen. Det blir så ibland..

I onsdags var vi till BVC med Joline på hennes 8 månaders dag och allt ;) Ny längd och vikt; 71,7 cm lång och 8200 gram tung. Skönt att se att hon hade gått upp i vikt trots matstrejken. Den verkar förresten ha dött ut någorlunda. Nu äter hon i princip som vanligt igen. Tack och lov för det! Carina kollade hennes hörsel och syn oxå då vi aldrig varit in på nån hörselkontroll. Man fick ju nå papper om det på BB, men eftersom vi blev inlagda på Barn/Neonatalavdelningen när hon var 2 dagar så tröttnade vi liksom på Gävle och sjukhuset när vi väl hade blivit utskrivna. Hur som helst så såg allt så bra ut så! Och Joline visade såklart upp alla sina färdigheter. D.v.s klappa händerna, vinka, visa hur stor hon är o.s.v. Gofisen! Vi fick även svar på vad som kunde ligga bakom Jolines hysteriska gråt på nätterna. Förmodligen så drömmer hon mardrömmar. Stackars liten!! Men skönt att veta att det inte är nått "fel" på henne. Det är så fruktansvärt hemskt när hon ligger och sover i godan ro och helt plötsligt bara börjar tokskrika rakt ut, hon blir helt hysterisk och inget, absolut inget, hjälper. Då känner man sig maktlös vill jag lova! Och sen att hon fortfarande sover gör inte saken lättare. Men som sagt, nu vet vi ju vad det beror på.

Efter BVC blev det en tripp till Valbo. Shoppade lite ditt och datt. Unnade mig ett par nya skor, sen att det var halva priset på dom gjorde ju bara saken ännu bättre :) Dom är grymt läckra, tycker jag iaf och tur är väl det då dom ska sitta på mina fötter! Och alltid kommer det väl reta nån jävel att jag har TURKOS/BLÅ doser som jag steppar runt i ;P Haha bara roligt isf tycker jag. Köpte även lite kläder till mig och Joline, Christian har "köpstopp" då han har handlat för en rätt smarrig summa till crossen ;P Joline fick lite nya bodysar, en tunn vind/regnjacka och ett par skor. Såna där med mjuk sula ni vet. Själv köpte jag lite sommarkläder, men som det ser ut nu så var det ju himla onödigt då solen "lyser" med sin frånvaro ;) Jaja, dom kanske kommer till användning så småning om!

Torsdagen spenderade vi i stort sett hemma hos mamma. Iaf jag och Joline. Crille var i Torsåker och hjälpte sin f.d. plastpappa om man kan säga så?! Ja så säger jag för det är ju precis så det är!

Skolavslutning för 5 av 6 småsystrar stod på schemat. Missade tyvärr p3 tjejernas :( Men hann med Värnas iaf. Angelica gick ju ut 9:an! Herregud vad tiden går fort. Tycker inte alls det var särskillt länge sen jag "tvingade" henne att vara elev när jag och Emma skulle leka skola hemma på Berget :P Och nu ska hon liksom flytta från Hofors och börja plugga på gymnasiet i Bollnäs. Himmel och pannkaka! Men det kommer gå kanonbra, det är jag säker på. Efter avslutningen i kyrkan så var det dags för fika hemma hos mor. Hon hade bakat en supermumsig jordgubbstårta och jag lovar att Julia och Josefine åt minst 3 bitar var, haha :) Sen på kvällen blev det lite god mat och myspys framför tv:n med Emma. Mkt trevligt!!

Ja, och igår var det ju fredag. Städade och donade mer eller mindre hela förmiddan, sen på eftermiddan bar det av till jobbet. Trött som tusan när jag kom hem, men eftersom Crille hade handlat hem gotta så var jag ju tvungen att hålla mig vaken en liiiten stund och smaska på lite chips och mysa med honom i soffan.

Mm.. Så är det. Eller var det kanske jag ska säga.

Idag har vi inte gjort så många knop, inte än iaf. Joline ligger och sover för tillfället. Vi har busat och lekt så hon blev helt slut :) Tänkte även att hon skulle få prova hoppgungan igen och se om hon kanske kan tänka sig att ge den en chans, men när jag skulle stoppa ner henne i den så lyckades jag knocka mig själv med "pinnen" som håller upp själva sitsen eller va fan ja ska kalla de. Och dra mig baklänges, tänk att jag lyckas då med det mesta. Knockade mig själv precis brevid ögat och det gjorde så grönjävligt ont så det blidde inget hoppande för Joline för jag var tvungan att sätta mig på golvet. Shit pommes alltså, vilken jävla sippa jag fick! Hahaha :D Klantarsel är bara förnamnet. Föröskte kyla lite, men vet inte om det hjälpte nå. Jag kommer väl se ut som om jag har gått 7 ronder med Tyson! Uh, va trött ja blir på mig själv. Är det inte det ena så äre det andra. Slår jag inte i höften i köksbordet när jag ska gå in/ut ur tvättstugan så slår jag i armbågen i vardagsrumsbordet när jag ska dammsuga under tv bänken. Jaa, det är sant! Varje dag bjuder på ett nytt blåmärke. Och Crille han bara skrattar och ruskar på huvet, så det ska bli spännande å se vad han säger när han kommer hem och får se mitt öga. Men "peppar, peppar" än så länge så är jag iaf inte blå! Men jag kan nästan säga med säkerhet att han kommer ruska på huvet och säga du är ju inte klok, vilken jävla klant du är och sen kommer han garva och tycka att de är skit kul. Jaja, det visar sig. Nu ska jag försöka ta mig ut i köket och fylla på kaffe koppen, utan att gå in i nån karm eller nått bord eller jaa, va fan som helst! Ett lycka till kanske vore på sin plats ;)

Ha en bra dag i regnet!



Kommentarer
Postat av: Anna

så gör milo ibland om nätterna åxå...otäckt som fan...

2009-06-13 @ 15:15:53
Postat av: Maria

Stora damen! Kul med lite nya kläder :) Vill oxå åka til valbo/gävle å shoppa lite. Tänkte åka å kolla på ny barnvagn oxå, en smidigare sittvagn hade jag tänkt mig. Men det e ju en hel djungel skitsvårt att hitta en som har fullt liggläge och samtidigt vändbar :S

Ha det bra i regnet! Puss å kram

2009-06-13 @ 16:07:55
URL: http://mariakvarnstrom.blogg.se/
Postat av: anna

Lycka till

2009-06-14 @ 09:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0