BVC

Jaha, då var vi nyss hemkomna från bvc. Joline är fortfarande sjuk. Hon har feber till och från och har haft det i 1 vecka nu. Hon hostar så hon kväljer, snoret rinner (och det verkar aldrig ta slut?!) och nu har ögonen börjat krångla oxå, ögoninflammation?! Imorse fick jag badda hennes små blå med vatten för att hon ens skulle kunna öppna dom ordentligt! Stackars mammas Joline alltså! ♥ På bvc kollade Carina öronen på lillan, hon var lite röd i det ena, men inget som var av betydelse. Inte för tillfället iaf. Hon tog en CRP oxå men den va under 8 så det va helt okej. Så vi avvaktar tills på fredag så får vi se om skruttan blivit piggare eller inte. Har handlat Bisolvon på apoteket oxå som Carina rekomenderade så förhoppningsvis ska hostan bli bättre. Hoppas hon blir piggare snart! Man känner sig ju så maktlös när man inte kan trolla och göra henne frisk på ett kick! Kunde jag så skulle jag, givetvis!
Nu sover hon iaf, våran lilla sessa♥
Crille fixar lunch :) Idag serveras det lax på Bessemergatan och jag vill bara informera om att min karl han är BÄST på att laga lax. Han kryddar lite och gör sås på grädde och creme fraiche sen knuffar han in allt i ugnen en sväng och det blir sjuuuukt gott! Och även om jag gör EXAKT lika som han så smakar det inte lika bra. Konstigt hur det kan vara :) Den resterande delen av dagen ska vi spendera här hemma som vanligt. Ska väl ta tag i lite tråkiga måsten sen så som tvätt och dammsugning. Får se om min mor med familj kommer och hälsar på sen? Jag bakade bullar igår så det skulle inte va så tokigt med lite fika sällskap på em. Crille åker och jobbar till 22 sen så då blir vi solokvist igen. Jaa, det var väl allt för nu. Ha en trevlig dag i snövädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0