MVC

Idag har vi haft fullt upp :) Började med uppstigning vid 8 tiden, då fick jag inte dra mig nå mer för Joline. Full rulle med lek, bus och frukost. Sen kom mamma förbi, Joline blev som vanligt glad när mormor kom :) Pratade lite och Joline kramades med mormor. Efter det var det dags för lunch på Hanssons med Maria och Selma. Smaskade i mig en ost & skinksallad vilken satt som en fläskläpp ;) Efter maten bar det av vidare mot MVC då jag hade tid där idag. Mätte magen, lyssnade på hjärtat och gjorde de vanliga kontrollerna. Allt var bra utom mitt hb och BT. Lågt båda delarna så nu är det bara att gilla läget och börja knapra järntabletter igen. Urk! Blodtrycket är det väl inte så mkt att göra åt. Jag är ju lågtryckare i vanliga fall oxå så... Hur som haver, lilltjejens ♥ tuffade på så fint så! Och magen följer kurvan så det var/är ju bra :) Meningen var dock att Maria skulle passa Joline medans jag var inne hos Maggan, men det spårade ur lite. Joline blev akut trött och ville mysa medans Selma tyckte att allt va jätte spännande och bestämde sig för att ge sig ut på upptäcktsfärd. Maria är ju oxå gravid, med bara ca 5 veckor kvar till BF, så det blev väl lite väl mkt att kånka på min dam och samtidigt jaga sin egen så det hela slutade med att Joline fick vara med mig. Hon fick ligga brevid mig när vi lyssnade på lillasysters hjärta och mätte magen. Funkade galant förutom att hon gärna ville kramas med mammas mage när vi skulle lyssna på hjärtat och det blev ju lite tokigt. Men som sagt så gick det ju bra till slut. Efter besöket på MVC så knatade vi hem till oss och drack lite kaffe. Tjejerna lekte lite men det var mest grin och gnäll, inte konstigt då båda damerna va trötta. Sen fick Selma smaka på 2 sippor av Joline oxå så det var inte alls nå skoj! Jäkla busunge hon är! Och gissa om hon grinade när jag skällde på henne och sa att man inte får slåss! Det gick iofs över rätt fort, men att slåss är inget vi accepterar på Bessemergatan och så var det inget mer med det. Nästa playdate tar vi på Selmas hemmaplan i Silverdalen :) När besöket åkt hem var det dags för kvällsmat och sen ett dopp i badkaret för Joline. Det hela slutade med att hon tvärdeckade framför tv:n på golvet efter att ha härjat av sig med sin pappa i badkaret. Helt slut var hon :) Nu ska jag fortsätta njuta av lugnet en stund, känns på bra i ryggen att man varit ute och knuffat barnvagn idag! :/ Så vila på soffan får det bli för hela slanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0