Tomtekväll.

Men shit MajBritt! Jag, Joline och Emelie gjorde en repa på bruket när vi hade hälsat på Moster Anna. Är ju Tomtekväll på byn idag. Eller ja, om man ens kan kalla det Tomtekväll längre. Såg nog fan inte en enda "riktig"  Tomte. Bara en elev från Haga eller P3 som hade klätt ut sig och stod och sålde nått. Allt blir fan bara sämre och sämre. Julskyltiningen, Tomtekväll, Bessemerfesten, ja allt blir fan bara sämre för varje år! Jeje, sånt är livet. Jag överlever nog utan allt de där dravlet iaf :) 

Moster Anna bjöd på kaffe och lussebullar. Mums! Jonna och Ludde levde rövare precis som småttingar ska ;) Vi hann dock inte vara där så länge. Anna skulle i väg med Cornelia till Optikern. Meeen de blir ju fler gånger :) 

Hem och käkade lite sen. Rester från igår = Grekiska köttbullar, stekt potatis, sås och grönisar. Lika gott idag som igår ;) Efter krubbet kom mor och twinsen, dom blev kvar en stund. Joline snackade med mormor och så ville ju såklart mostrarna hålla henne lite :) 

Näe nu ska ja mysa med Crille lite innan de är dags för han att åka till jobbet igen. Bakningen jag skrev om tidigare skjuter jag nog på, blir ju så sent annars, får se om de blir imöra ist kanske. Lite enklare oxå när Crille är hemma och kan underhålla lilla damen medans jag poar.

Nej, mys nästa! ;)
Heeeeeej dåå!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0