Fullt upp!!

Det kan man lugnt säga! I tisdags när Christian kom hem från crossbanan blev det raka vägen till Gävle och akuten. Han hade dragit en vurpa. Enligt honom själv gick de till såhär; han flög över styret, landade på huvet och gjorde illa foten! Hur allt de går ihop förstår ja inte och ja tänker inte ens försöka. Hur som helst. När klockan var tunt 22.30 va vi inne på sjukhuset i Gävle. När klockan var typ 04.30 va vi hemma i Hofors igen. Han hade fått en ordentlig smäll på foten men som tur är var inget brutet. Dock en större blödning på ovansidan av foten som gör nog så onte. Den trycker ju på allt som finns under. Nerver, senor o.s.v. Så nu hoppar han runt på kryckor med en bandagerad fot i värmen. Han hann ju iaf med att ha hela 2 dagars semester. Nu är det sjukskrivning som gäller i åtminstone 10 dagar framöver. Så, när vi väl kommit hem från sjukan var det raka vägen i säng för oss! Inte helt otippat kanske.

onsdagen kan man väl säga att de va min tur att "krångla", vilket inte alls va trevligt. Vi blev riktigt rädda både jag och Christian! Som dom flesta vet så är man kissnödig typ ständigt när man är gravid, vilket även gäller mig. Jag gick på toa, kissnödig as usual och till min stora fasa får ja se blod i toaletten! Skriker efter Crille som kommer hoppandes på kryckorna så fort han kan. Halvt hysterisk berättar ja att ja blöder och att ja måste ringa mamma. Vilket ja gjorde när ja var klar. Kändes inge bättre för de för de enda hon sa va typ "det kanske bara är tilfälligt". Vadå tillfälligt? tänkte jag, nånting måste ju va galet för de är ju inte normalt att blöda under en graviditet! ringde Crilles faster Sandra och frågade henne va ja skulle göra. Ring förlossningen! fick jag till svar. Då fick ja panik!! Vadå förlossningen? De kunde väl inte va dags nu?!?? Ringde förlossningen och pratade med en barnmorska. Ev. så kunde det vara så att "slemproppen" som den kallas (ofräscht namn jag vet, men det är iaf den som täpper till livmodern under en graviditet för er som inte vet) kunde ha gått, vilket innebär att förlossningen kan/kommer sätta igång. Jävlar i min låda, va ungefär bokstavligt vad ja tänkte! Bebisen får inte komma nu det är alldeles för tidigt. Blev tillsagd att vila. Ringde jobbet och förklarade situationen vilket såklart innebar att ja inte kunde jobba. För tänk om!! Tiden gick inga sammandragningar eller så. Pust, va skönt tänkte ja, då är de nog ingen fara. Senare mot kvällen gick ja på toa hos Crilles farmor och farfar alldeles innan vi skulle åka därifrån. Gissa vad! Jo men visst. Samma sak igen! Men denna gången hade ja även en del sammandragningar. Ringe förlossningen igen eftersom dom sagt åt mig att ringa in igen om de blev nån förändring. Fick mer eller mindre order om sängläge för att se om de skulle ge med sig. Så vi åkte hem och ja la mig på soffan direkt. Rörde inte en fena mer på hela kvällen! Och som tur var så gav det med sig! Det lugnade ner sig alltihop!! Pust. Vi blev så lättade både jag och Crille. För som det verkar så tänker bebisen bo kvar i min mage ett tag till, "peppar peppar".

Idag har vi varit och badat en sväng, eller rättare sagt Crille badade och jag doppade fötterna. Smaskat glass på Time 2 gånger har vi oxå gjort :) Varit till mamsen och spanat in altanen som blivit lite "uppiffad" (invändigt) med ny färg o.s.v. DannyBoy kom förbi på kvällskvisten, innan de va vi ute och åkte en kurva, handlade lite gotta på statoil  och kikade runt på byn lite :P

Nu är det läggdags, för imorgon hade vi tänkt komma upp i tid och packa kylväskan för en heldag på stranden, men vilken strand? Äh de visar sig :) Edsken är iaf uteslutet, vi är alldeles för folkskygga för de ;) Kvällen imöra består för min del av matlagning, Crille tyckte att vi skulle bjuda mor och kompani på käk och varför inte? :) Så imorgon blir det middag hos oss. Trevligt trevligt! Ser fram emot morgondagen! :)

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0