Påskmat.

Igår va vi hos pappa med hela släkten och åt påskmat. Smaskigt! Massor av mat och massor av folk :) Min faster och hennes man från Sthlm var oxå där, de va skoj! Inte så ofta vi träffar dom. Sen va min andra faster där med hennes karl och deras son, Oscar. Joline har fått ärva en massa skojiga leksaker och lite annat efter Oscar, det tackar vi för! :) Mina systrar Emma, Angelica, Matilda och Vilma va oxå med såklart. Och så farmor och farfar och pappa och Carina. Skriver väl till mig själv, Christian och Joline oxå så kan ni ju räkna ut hur många vi va om ni inte har någe bättre för er ;)

Idag är det kalas som står på schemat. Crilles lillesyster, alltså min svägerska och Jolines faster Emelie fyller 20 år idag! :D Stort Grattis till henne! Vi ska dit senare och fira henne. Hon berättade när hon var här härom dan att hon skulle bjuda på smörgåstårta, mmm mums. Det är morfar Nisses (Crille & Emelies gammelmorfar) recept, och den tårtan som han gör är verkligen supergod!!

Nu sitter vi i soffan, jag och Joline. Mamma Johanna nörödar vid datorn och dricker kaffe. Joline leker med bl.a. sina fötter :) Pappa Christian sover än, sömntuta ;) Jag har gett Joline kiwipuré som jag gjort själv. Dom sa på BVC att kiwi var bra om hon är trög i magen. Så nu är det ävl bara att vänta och se antar ja ;)

Sol ute. Jippiiii :D
Ha en bra dag hörrni!

Kommentarer
Postat av: sofie

Oj,oj,oj, om du visste vad det pratas om Oscar här hemma..det är melvin bästa kompis det :)

2009-04-11 @ 20:49:18
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Undvik banan åxå... det gör en trögare i magen.... sen har vi börjat med havrevälling på dagarna/ nätterna och Milo har blivit jätte bra i magen sedan dess....

2009-04-12 @ 16:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0