Sovmorgon!

Fick sovmorgon idag då Joline sov "länge". Hon vaknade 08:20. I vanliga fall vaknar hon 07:30-08:00, så det blev ingen värsting sovmorgon, men liiite iaf :) Skönt! Crille sover som en stock, inte konstigt kanske när han jobbat natt. Men dra mig baklänges va han snarkar! Han sover i gästrummet med stängd dörr och ändå hör jag han hur bra som helst när ja är på övervåningen! Herregud alltså! Just därför han får sova i lillsängen när han jobbat, han snarkar som en gris!

Nu dricker jag kaffe, Joline ligger på en filt på golvet och leker med sina saker bl.a. sina tossar hon har på fötterna, ankor med skallror i, skitbra leksak alltså! Och hon gillar dom skarpt :) Vakna med The Voice på tv. Snart slut. Men bra program!

Tror min tjej börja bli lite hungrig, ska fixa i ordning lite gröt. Kör med hemlagad nu efter ett recept vi fick på BVC, funkar utmärkt! :P Och det måste ju vara nyttigare med gröt från 0, utan tillsatser eller konserveringsmedel och skit? För det måste de ju vara i de man köper? Hur ska de annars hålla sig i förpackningar så länge? Jaja, struntsamma. Jag kör med hemlagat iaf. Tycker de är bättre. Bojkottar dock inte den köpta helt då den oxå kan vara bra.  Har kört med den från början och de är väl inge fel på den egentligen, men ändå :) Om inte annat så blir de jävligt mkt billigare i längden med hemlagat. Men shit! Säkert skitkul att läsa om vad jag tycker om bebisgröt haha eller säkert inte!

Grötdags!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läs på förpackningen, det är inga konserveringsmedel i och pulvret har därför en ganska kort hållbarhet när du öppnat påsen. Jämför med hur länge du har ett öppnat paket havregryn i skafferiet och hur lång hållbarhet det står att det är på ett paket gröt......

2009-02-19 @ 10:07:47
Postat av: Anna

De receptet skulle jag åxå vilja ha... håller ju med dej på den frågan, men ändå är det mycket dom behöver i sin lilla kropp som är tillsatt åxå...så både på gott och ont!! Tacksam om du delar med dej av receptet...kram

2009-02-19 @ 10:08:33
Postat av: Sofie

Jag håller fullständigt med dig om att hemlagat är bättre.Färdigköpt kan va bra att ha om man ska iväg nånstans sådär bara.Melvin tyckte ju heller aldrig om burkmat o sånt så man fick vackert göra egen mat varese man ville eller inte :D O visst blir det billigare,man har ju allt hemma iaf så:)

2009-02-19 @ 12:09:57
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/
Postat av: Sanna och Freja

För oss andra barnföräldrar är allt om dig och Joline intressant att läsa :D

2009-02-19 @ 12:16:53
URL: http://rocksan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Whatever!Konserveringsmedel eller ej! Jag tycker iaf att det är bättre att ge barnen (d.v.s min dotter) hemlagat, de är ju ändå de dom kommer äta när dom blir äldre. Och som Sofie skrev, de man köper kan vara kanon när man ska bort och så. Och recepten från BVC inhåller allt dom små behöver! Sådeså :P

2009-02-19 @ 18:08:41
Postat av: Anonym

Huruvida hemlagad eller fabriksgröt är bäst så borde ju åsikterna i alla fall vara 50/50 hos föräldrarna, annars skulle det ju inte gå nå vidare för barnmatsfabrikanterna och det verkar det ju göra, gå ganska så bra alltså.

Läs på innehållsförtecknigar. Jag tror färdig barnmat är förhållandevis säker att ge sina barn med tanke på näringsinnehåll o.s.v och när man börjar göra egen mat kan man ju ägna ingridienserna en tanke. Börjar man läsa på matvaror så innehåller de en faslig mängd E:n...

Usch, vilken negativ ton det kändes som det blev, det var verkligen inte meningen men det finns så många som gör ner på färdig barnmat utan att vara pålästa, och jag menar inte att du är en av dom men man blir bara så engagerad när det gäller barn!!

Gillar din blogg!

2009-02-19 @ 20:19:16
Postat av: Johanna

Jag menar inte att färdig barnmant är dålig! Jag ger Joline både hemlagad och sån som jag handlat. Klart det borde vara 50/50 mellan föräldrarna. Du kan ju gärna berätta vem du är eftersom du tar dig tid att kommentera! :) Slut disskuterat ang. gröt till barn nu tack. Känner att irritationen stiger ;P

2009-02-20 @ 08:27:20
URL: http://johannaheinola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0