Tidsfördriv.

Snodde den här från en annan blogg. Lite tidsfördriv sådär! ;)

Min graviditet:

¤När fick du reda på att du var gravid?
-2:a februari 2008.

¤Blev det en chock?
-Både ja och nej.

¤Hur gammal var du?
-20 år.

¤Hade du mycket halsbränna?
-Näe, faktiskt inte! 

¤Spydde du mycket?
 -Näe, bara under ca 1 veckas tid alldeles i början.

¤Hade du mycket foglossning?
-Ja!! Från v.10 ungefär och det blev bara värre och värre, på slutet (från ca v.35) kunde jag knappt gå, inte ligga heller så jag fick sitta och sova, lr ja försöka sova iaf.
 
¤Ditt sf mått som störst?
-Kommer inte ihåg faktiskt. Men jag såg nog större ut än vad jag var, hade normala mått hela tiden.


¤Har du fått bristningar?
-Ja, tyvärr! Klarade mig fram till typ v.37, sen var det kört. Men som tur är så har dom börjat blekna! Hoppas dom försvinner helt!!

¤Trodde du det var en pojke eller flicka?

-Trodde från början att det var en envis liten tjej.

¤Vad hoppades du på?
-Det spelade absolut ingen roll! Men vi var så nyfikna att vi frågade om dom kunde se könet när vi va in och gjorde UL, och då trodde hon att det var en tjej.

¤Gick du över tiden?
-Nej och tack Gode Gud för det!

¤Födde du för tidigt?
-Nej, jag födde på självaste BF dagen!

¤Hur var förlossningen?
-Oj! Ja, jag kommer inte i håg så mkt eftersom jag använde lustgasen, men av det jag minns så kan jag ju berätta att det gick fort! Allt som allt tog det 6½ timme. Det gick nästan liite för fort tyckte jag, hann liksom inte med, förstod liksom inte att det var på riktigt. Men samtidigt är/var det skönt att det gick undan, för det gjorde så grönjävligt ont!!! 

¤Blev du sydd?
-Ja, men kommer inte ihåg hur många stygn.

¤Dragen med sugklocka?
-Nej.

¤Hur många var inne i förlossningsrummet?
-Hm. Jag blundade mesta delen av tiden, tror jag?!  Och så har jag så mkt minnesluckor, så ärligt talat vet jag inte riktigt. Men jag skulle väl tro att det var 4 st. Jag (såklart! ;)), Crille, en BM och en sköterska. Men som sagt, ja är inte 100. 

¤Hade du någon nära med dig?
-Ja självkart! Crille var med hela tiden!

¤Vilket BB födde du på?
-Gävle BB

¤Hur stor var bebisen?
-Hon vägde 3538g och var 52 cm lång

¤Vad fick hon/han heta?
-Joline Teresia Mäenpää

¤Var allting värt det?
-Ja verkligen, helt utan tvekan!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna& Milo

Hallå!

snodde denna jag åxå =) som du sa, lite tidsfördriv... Hoppas att allt är bra med er... men såå söt tjejen är =) Nä Milo har inte hunnit reagera nått än...han fick den för bara några timmar sedan...men jag hoppas verkligen att han inte gör det...kram

2009-01-15 @ 13:14:07
URL: http://pjanko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0