Hej och hå!

Börjar mitt inlägg med att berömma alla ensamstående mammor! Ni är fan stentuffa!!
Jag har nu avverkat min 2:a dag som tillfälligt ensamstående och det är rätt jobbigt måste jag säga..

Det är nämligen såhär att Christian är inlagd på sjukhuset i Falun. Han åkte iväg i lördags morse för att köra cross tävling i Falun, men tyvärr hann han inte mer än att köra nått varv på träningen/uppvärmningen innan olyckan var framme, igen! Den här gången blev det dock lite allvarligare. Han bröt lårbenet och åkte på en kraftig hjärnskakning. Han har även pajjat typ 3-4 tänder och är helt blåslagen i ansiktet. Han ser ut som 7 svåra år skulle jag bestämt vilja påstå! Han blev opererad natten mellan lördag och söndag och allt gick bra. Vet dock inte om dom skruvade eller spikade ihop han, men dom har ordnat till benet iaf. Va in och hälsade på honom idag, eller igår får jag väl lov att skriva efter som klockan är efter midnatt. Ni skulle ha sett Jolines min när hon såg pappa.. Hon bara stirrade och jag förstår henne för det gjorde nog jag oxå! Helt blåslagen i pannan och så har han fått en blödning i ena ögatögonvitan är liksom blodfärgad och så är han svälld och blå runt ögat. Jag har knäppt kort så om jag får grönt av herr Mäenpää så kanske jag lägger ut dom så får ni se själva.

Joline tyckte inte att det var nån höjdare att va på sjukan där man inte fick springa runt och riva och pilla på allt spännande. Så imon när jag ska hälsa på honom får hon stanna hemma istället. Nu har hon ju iaf träffa pappa vilket hon tjatat om sen han åkte i lördags! Dock vet ja inte om det bär av mot Falun igen eller om det blir åt andra hållet, alltså Gävle. Han skulle eventuellt bli flyttad dit, så vi får väl se hur det blir.

Jaa, med andra ord så har jag alltså varit ensam med barnen sen i lördags morse. Lite småjobbigt mellan varven men det är bara att bita ihop och gilla läget. Jag har ju varit ensam med dom när han varit på jobbet eller tränat/tävlat men det är ju liksom under andra omständigheter nu, för jag lär ju inte ska få nån vidare avlastning när han kommer hem, snarare tvärtom. Det blir en till att ta hand om och hjälpa med det ena och det andra. Men vad gör man inte för dom man älskar!? ♥ Jag skulle göra vad som helst för min familj, dom är ju det finaste jag har!! ♥ Allt har iaf flytit på bra här hemma. Och jag/vi har ju tur som har nära och kära som ställer upp och hjälper till när och om det skulle krisa! Så 1000 tack till er, ni är guld värda!! ♥

Nej, nu är klockan mkt så det är väl dags att hoppa i säng och försöka sova så man orkar med morgondagen.
Tomt utan Christian bara.. Hoppas han får komma hem snart så jag kan pussa på han när ja vill och inte behöver rätta mig efter en massa jävla besökstider hit och dit!!

Sov gott och på återseende! 


Kommentarer
Postat av: Maria

Synd om dig vännen, tänker på dig! Bara att säga till så hjälper jag dig så mycket jag kan. Hör av dig när du orkar träffas så du får ventilera dig lite! love u! puss å kram

2010-06-07 @ 10:59:54
URL: http://mariakvarnstrom.blogg.se/
Postat av: sofie

Men fy tusan..Hälsa till karlsloken din!! Hoppas allt är bra med er trots allt! Kram

2010-06-07 @ 14:43:44
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0