Dags för uppdatering!

Ja det börjar väl bli dags att uppdatera lite här nu..
Har varit lite mkt på sistone.

Kan ju börja berätta om "kalashelgen"..

8 oktober va en fredag och då fyllde barnens kusin Enya 1 år. Så då blev det kalas. Många småttingar, massa gott fika och allt annat trevligt som hör till när det är kalas.

9 oktober (alltså på lördagen) firade vi min pappa och barnens morfar lite i förväg. Så det blev massa fika och grejer då oxå. Träffade även 2 släktingar (pappas kusin? med make) från Värmland som va här och hälsade på. Sist jag träffade dom va för 3 år sedan! 

10 oktober va det ju dags för min stora lilla tjej att fylla 2 år (!). Så det blev kalas och massa fika, en hel hög med släktingar och massa barn kom och firade henne :) Dagen va jättelyckad och Joline var mer än nöjd över alla fina presenter som hon fick. Tråkigt att hon hade feber och va hängig bara! Hon fick feber redan på lördagen men va rätt pigg och glad ändå.  

Jolines feber höll i sig och efter nån dag så märkte ja att hon va annorlunda. Jaha tänkte ja. Öronen igen! Tog med henne till doktorn och jag hade prickat rätt. Stackarn hade fått öroninflamation, IGEN! Hon fick penicillin och mollipect. Hon hostade så hon spudde kvällen innan vi va till HC så de kändes nödvändigt att ta upp det med farbror doktorn.

Nikki har oxå varit lite febrig, men jag tror nog att det är fler tandsingar som spökar. Inget som syns än, men det har det ju inte gjort tidigare heller så det säger väl bara plopp och så har hon sitt 3:e lilla gryn där sen!

Ja, va kan ja mer skriva då? Vi har ju i princip bara varit hemma eftersom barnen varit sjuka så det har ju inte hänt alltför mkt spännande. Jo, ja va ju ute och rajrajade i fredags :) Tjejfest hos A-S. Mkt roligt och trevligt fast vi bara blev typ 6 st. Vi gjorde Deppan oxå, och det va vi 6 och max lika många till där. Men de va kanonkul ändå! Ibland är det nästan bättre när de är lite folk där för Hoforsbor är nog bland dom värsta fyllesvinen som finns! Och när det är samma gamla bloss där som står å gaggar om samma jävla saker som för 5 år sen så blir de fan i mig bara pinsamt! Jaja, nu va de ju inga drygskallar där så de blev en toppenkväll :D

Förresten..
Jag har börjat jobba lite igen. Gjorde mitt första skift i måndags. De va lite nytt sen sist, men inga större förändringar. Skönt att vara tillbaka iaf. Vi får väl se hur mkt jobb de blir framöver. Antingen måste jag och Crille jobba mot varann eller så måste det finnas barnvakt åt Nikki. Och det kan ju bli lite körigt eftersom både min mamma och pappa jobbar dagtid. Likaså syrran. Emelie jobbar skift och ibland dygn. Mina föräldrars respektive jobbar oxå skift. Så det måste ju verkligen pusslas om det ska funka. Men ärligt talat så är det faktiskt inte hela världen om de inte funkar heller. De är ju inte direkt så att ja har dåligt med mammadagar att ta ut. Jag har till och med dagar kvar på Joline! Jaja, det är en världslig sak för tillfället.


Det blev kanske ett lite hattigt inlägg, men de får ni stå ut med! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0