2010-10-07

Den här dagen började inge vidare. Va på pissdåligt humör redan när ja vaknade. Brudarna märkte nog att mammas tålamod inte var nått vidare och gjorde allt för att jävlas (självklart vet ja att detta inte är sant, men ibland kan det liksom kännas så, eller?!) De regnade när vi skulle gå till dagis. Jag har inga stövlar, hittade inget paraply och jag har inget körkort så jag fick bita ihop och traska med vagnen vare sig ja hade lust eller inte. Sen så har vi bara ett regnskydd till syskonvagnen och det passar bara om man har liggdelen på. Så den fick ja plocka fram ur garaget och sätta dit innan vi kunde ge oss iväg. Och Nikki va inte direkt nöjd när hon var tvungen att ligga ner hela vägen.

Min telefon ballade ur härom dagen. Det spelar ingen roll vad jag gör för det går inte att få nån mottagning på den. Och dom få gångerna jag lyckats så har ja varit tvungen att stänga av den, knäppa på den och sen har ja haft mottagning i typ 1 minut innan den är borta igen. GRYMT irriterande!! Åsså har ja ju 3. Eller 3G eller va fan de heter, så de funkar liksom inte med vilken annan telefon som helst. Och en telefon måste ja ju ha eftersom vi inte har nån hemtelefon. Jaja, skitsamma, problemet är löst. Jag har köpt en skitdålig men billig och fullt fungerande 3G telefon på Elgiganten idag. Den får helt enkelt duga tills ja hittar nått bättre. Och ärligt talat så är ja (för tillfället iaf) nöjd om jag kan ringa och folk kan ringa till mig.

Allt detta kanske verkar som världsliga bekymmer för er som läser. Men då vill ja bara tillägga att ja har precis slutat röka så dom flesta "motgångarna" jag möter nu är 100 gånger jobbigare än i vanliga fall. Ja är liksom lite känslig nu, har taggarna utåt hela tiden och tänder på 2 röda. Eller ja de känns så iaf. Men ja tröstar mig med att det går över snart, för det vet ja att de gör. Jag har gett mig fan på det här nu så ja vet att ja fixar de. Och med familjens stöd och överseende med mitt humör så blir allt lättare. Så vi kan väl egentligen säga att de bara är 50 gånger så jobbigt med saker som jävlas nu än i vanliga fall ;)

Svammel svammel.....




Kommentarer
Postat av: Sofie

Åååhhh, va duktig du är som slutat röka!! Det borde jag också göra, men på den fronten har jag absolut noll självdisciplin!! Men du är stark o jag är superimponerad av dig, o jag vet att du kan greja det!! Kram på dig denna skitdag! ;)

2010-10-07 @ 22:12:17
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Du är tuff som slutar röka medans barnen är små och tillfällerna då en cigg skulle behövas är många :) Stolt över dig vännen! :)

2010-10-08 @ 10:02:02
URL: http://mariakvarnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0