Tisdag.

Nya gardinerna kom på plats igår kväll och det blev riktigt fint! :D Jag är så nöjd! :) Skulle dock behöva putsa fönstrena. Dom ser bokstavligt talat förjävliga ut!! De är fan så illa att man skäms! :S Usch och fy! Men det blir nog ingen putsning idag, blåser ju storm ute och jag har ingen lust att konka på hink och pall runt hela kåken då för med min tur blåser jag väl omkull och slår mig fördärvad ;) Vi har ju liksom såna där fönster som inte går att öppna på nedervåningen, skittråkigt! Men men, så äre ibland. Får ta mig i kragen och putsa fönster nån dag framöver.

Joline springer runt i gåstolen och river bland alla saker som är inom räckhåll. Våran lilla ligist :P De är ju så kul när de händer så mkt nu. Nya bus varje dag :) Och de går så fort nu, hon lär sig nått nytt hela tiden. sååå kul!! :D

Förresten, jag gjorde ett test på Facebook, Hur många barn får du? hette det. Jag skulle få 2, kanske t.o.m 3. Men det första barnet skulle bli handikappat då jag skulle bli gravid på fyllan. Hahaha, så om det testet skulle stämma borde ju Joline va handikappad och de är hon ju inte så de där är bara blaj. Men lite små roligt tidsfördriv iaf :) Men det där med 2-3 barn kan nog stämma ;) Iaf om man ser till diskussionerna (stavas de så?) jag och Christian har. Ha vill ha 2 och jag skulle nog gärna vilja ha 3. Men det får framtiden utvisa. En sak som är säker är iaf att Joline inte kommer bli ensamt barn.

Ja, annars då?
Joline är förkyld :( Hon har hostat hela natten. Hon hostar så hon kväljer. Stackars liten!! Och så är hon snorig som bara den, men dock mest på kvällarna. Gör så ont i hjärtat när hon bara gråter och snorar och hostar om vartannat. Man känner sig så hjälplös. Kör med näsdroppar och nosefridan med jämna mellanrum, men de är inget som är populärt hos damen. Då skriker hon ännu mer. Men de är väl säkert för att hon tycker det är otäckt. Som tur är har hon ingen feber, inte än iaf. Och hon är pigg och leker och busar som vanligt så de är ju bra iaf. Hon äter bra oxå. Så än så länge kan man väl vara lugn, men de är bra jobbigt när dom små är krasliga! Förresten. Nosefridan som jag skriver om, det är verkligen en grej jag rekomenderar alla småbarnsföräldrar att införskaffa! Måste vara bland dom bästa uppfinningarna som gjorts! Lite läskigt är det ju att använda den, men den är verkligen kanonbra! Lägger in en bild så dom som är nyfikna kan se hur den ser ut.


Jag har köpt den på Barnenshus och den är verkligen bra! Den där "penndelen" sätter man mot barnets näsborre och så suger man med munnen i den röda delen och på så vis får man bort allt snor. Låter skitvidrigt, jag vet! Men det funkar skitbra. Och det medföljer runda s.k filter (den blåa fyrkanten till höger) som man sätter i "pennan" så det är ingen risk att man får något i munnen. Usch, det här låter verkligen skitäckligt, men som sagt. De är ingen risk att man får något i munnen och den fungerar verkligen skitbra! Ett litet tips till er som har smått hemma.

Nej, nu är det dags för ett blöjbyte. Sen dyker nog Emelie och Dylan upp när som helst :)
Så på återseende får ja väl säga!

Kommentarer
Postat av: Flamman

haha men du.. jag skulle få 5 barn och de två sista skulle bli siamesiska tvillingar! haha

2009-03-31 @ 17:43:29
URL: http://flammango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0