Hej å hå!

Jobbade ju som sagt igår. Montering av spikmattor stod på schemat. Det gick väl bra, inte direkt svårt. Men rätt drygt att stå rätt upp och ner i 7 timmar. Det känndes på bra i ryggen/svanken och fötterna. Men som sagt. Det gick bra. Gick bra att vara ifrån Joline oxå, vi hade ju att göra hela tiden så man hann inte riktigt tänka på nått annat än alla jäklans mattor ;) Och medans jag jobbade så va Joline på crosstävling med sin pappa och några grabbar. Fick några mms av Crille på lilltjejen som hade tvärsomnat i vagnen med höreslkåpor (såklart!). Såg lite roligt ut, men hon var lika söt som alltid! :) När jag kom hem från jobbet va ja verkligen helt slut! Hade ju hållt i gång sen på morgonkvisten med allt möjligt. Typ tvätt, matlagning, lek med Joline o.s.v. Alltså allt sånt där som man gör dagligen. Sen jobb på det. Men det funkade ju som sagt kanon! Och det är ju lika bra man vänjer sig, för förr eller senare måste man ju tillbaka till det "riktiga" arbetslivet igen. Hoppas man kan få en fast tjänst eller åtminstone nått längre vik. Men som det ser ut på arbetsmarknaden idag så får man väl vara nöjd om man ens får ett s.k. extrajobb. Man kanske till och med blir tvungen att sätta sig i skolbänken igen!? Och det är väl inget fel med det, men det är inget som lockar just nu. Däremot om nått år. Då ska jag "uppfylla mina drömmar" och plugga till drömyrket ;)

Svammel, svammel. Allt är som vanligt :P Joline och Crille är ute på promenad. Själv har jag roat mig med att köra igång en maskin tvätt och så har jag plockat och donat lite. Ska dra igång med en dammsugning snart oxå. Funderar dock på om jag ska laga mat först och dammsuga sen eller tvärtom. Jaja, som Karlsson på taket hade sagt "det är en värdslig sak". Hihi :)

Näe nu måste jag nog ta mig i kragen och göra lite nytta innan mina ligister kommer hem ;)
Hej på er!


Kommentarer
Postat av: Maria

Nej har inte provat gröten, men fick prov på kvällsvällingen igår som vi provade. Selma tyckte om den men inte sov hon längre för det :/

Vad händer i helgen då? Ngt roligt på G? :)

Puss å kram

2009-05-08 @ 09:21:18
URL: http://mariakvarnstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Gud va kul det var att träffa dig ute i lördags :) Synd att vi inte han svänga på våra lurviga :P Haha! Måste gå ut tillsamans snart gumman!

Puss å kram

2009-05-11 @ 12:24:23
URL: http://mariakvarnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0