Inskolning på dagis.

I onsdags förra veckan började Joline sin inskolning på dagis. Närmare bestämt på Katthult (Kanaljen). Gick kanon bra första dagen. Fröken Mäenpää hade fullt sjå att titta på och upptäcka alla nya saker och va inte alls intresserad av att prata med fröknarna eller dom andra barnen. Hon hade inte tid helt enkelt! På torsdagen fick jag gå ifrån i 30 min. Det hade gått kanonbra. Hon frågade efter mig nån gång bara sen va det full rulle. I fredags gick det inte riktigt lika bra. Jag lämnade henne vid 8.30 och det gick hur bra som helst. Men sen när jag kom tillbaka för att hämta henne vid 10.30 så va hon jätteledsen! Det va verkligen skitjobbigt att se henne så ledsen. Hon brukar ju inte vara det och det brukar inte vara nått problem för henne att vara utan mig. Men sen berättade Sonja, en av fröknarna, att det va en annan flicka där som hade blivit helt hysterisk när hennes mamma gick och det var så det hade smittat av sig på Joline. Hur som helst. När ja väl hade kommit tillbaka och Joline blev glad igen så ville hon inte alls följa med hem. Jag fick nästan släpa ut henne :)

Idag va vi på dagis igen. Men det märks på Joline att hon är lite på sin vakt. Hon gick ingenstans utan att jag skulle vara med. Och så brukar hon aldrig vara! Jag gick iaf ifrån i 10 minuter idag och när jag sa hejdå så blev hon jätteledsen! Åh jag kan lova att det kändes förjävligt att lämna henne då. När ja kom tillbaka va hon fortfarande ledsen, men det gick ju över efter en stund som tur va. Imorgon ska vi tillbaka igen och jag hoppas det går bättre då. Det är ju jobbigt för oss båda när hon blir ledsen. Mammas lilla sessa♥





Nikkibus växer så det knakar. Lilla damen har blivit 5 månader gammal och väger nu 7220 gram och är 66 cm lång. Det går undan! :) Vi har börjat med smakportioner oxå och det går jättebra! Hon är så duktig så. När Joline äter så sitter Nikki brevid och vevar med armarna, tjuter och gapar som en liten fågelunge :P Hehe sötnöten min! Hittils har hon fått smaka potatis, palsternacka, morot och gröt. Och så lite smörgåsrån såklart. Och det är superkul att pilla med ska ni veta! ;) Hon börjar få bra fart i gåstolen oxå, river och drar i Jolines saker och blir skit arg när hon inte får tag i det hon vill ha. Nikki har tur som har en snäll storasyster som hjälper till ibland när hon kör fast. Det är så kul å se hur dom leker och busar. Joline brukar hoppa runt gåstolen när Nikki sitter i och dom skrattar som tokar båda 2. Sååå söta så man blir alldeles tårögd :)



Nikkibus ♥



Mina älskade små gullhjärtan :)



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fina tjejer du har :)

2010-08-30 @ 16:23:24
URL: http://babyfacejag.blogg.se/denandra
Postat av: Maria

Det går över vännen, Selma var ju oxå ledsen i början. Senaste gångerna har det endast varit lite små grin precis när jag ska gå, mest för att det ska vara så känns det som. Joline vänjer sig snart vännen. Selma kommer förhoppningsvis å leker på dais på onsdag. Puss å kram

2010-08-30 @ 18:11:06
URL: http://mariakvarnstrom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Oj vad tjejer Jamie får omkring sig på dagis, antar att han njuter för fullt ;)



Jobbigt när de blir så ledsna, hoppas att det går bättre snart så att det inte gör så ont i mammahjärtat!

2010-08-31 @ 20:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0