Torsdag.

Och idag går jag in i vecka 36.
Det börjar närma sig! Och faktiskt så har jag tagit mig i kragen och börjat dona lite inför lillasysters ankomst till världen. Jag och Crille röjde ur gästrummet på exakt allt. Möbler och hela faan åkte ut i garaget/boden och alla saker, tavlor och annat skit, åkte ner i lådor och kartonger och ut i boden det oxå. Så nu är det rummet heelt tomt och väntar på att bli omgjort till barnrum. Det rummet var faktiskt ett barnrum från början när vi precis flyttade hit. Och nog för att lillasyster inte kommer bo där inne på bra länge så är det ändå skönt att ha det färdigt. För nån möbel att stoppa ner alla hennes kläder och sånt i kommer inhandlas inom en snar framtid och det är inget som får plats i Jolines rum. Så då var det lika bra att göra i ordning ett till litet barnrum tyckte vi.
När vi hade röjt ur gästrummet rev vi in kartongen med alla bebiskläder i strl 50/56. Åh himmel och pannkaka säger jag bara. Har Joline verkligen varit så där liten?! Det känns inte som så. Känns som att hon alltid har varit "som hon är".  Men så kanske man alltid kommer tycka/tänka? Aja, hur som helst så har jag sorterat ut alla kläder som ska slängas eller ges bort och så har jag tvättat upp det som vi ska ha kvar och som lillasyster sen kommer få ha på sig när hon väl kikat ut. Finns ju lite mer saker som måste ordnas som t.ex. en till spjälsäng och en syskonvagn. Det sist nämnda är väl kanske viktigast för om det blir lika med den här bebisen som med Joline så kommer hon sova med mig, iaf under dom första 2-3 månaderna, minst!
Vi har kikat ut 2 vagnar som vi fortfarande väljer mellan...
Här kommer bilder:

Det här är alltså en Carenababy från Barnenshus..


 

 

.. Och det här är en Babytravel från Babyproffsen.


Och jaa, vi ska självklart köpa en liggdel till oavsett vilken vagn det blir. Och jaa igen, vi ska nog köpa en röd vagn, för Crille tycker att eftersom vi kommer ha 2 småtjejer så kan vi lika gärna ha en "riktig" tjej vagn, alltså en vagn som inte är i neutral färg. Det finns en skithäfti,g suuupertjejig syskonvagn, en Carenababy som är rosa.
Slänger in en bild så ni får se själva...

Klicka för att se nästa bild

Fatta vad den vagnen skulle dra blickar till sig, och tänk va den garanterat skulle reta gallfeber på en hel del människor, speciellt Hoforsbor ;) "Kolla dom då, vilken jävla vagn dom har asså" eller typ "snacka om att dela in barnen i typiska "tjejfack" redan när dom är så små, vilka jävla föräldrar asså".  Åh guuud så jag skulle njuta av att sticka folk i ögonen med just den vagnen, synd bara att man måste åka hela vägen till Gbg för att kunna köpa den i butik, den affären som har den här vagnen (förra årets modell) kvar på lager skickar nämligen inte sina varor.


Jaja, det blir iaf inte den rosa vagnen. Så mkt har vi kommit fram till. Just nu väger vi för och nackdelar med en Carenababy eller en Babytravel, och det skiljer max 1kg i vikt och då är det Babytraveln som är tyngre. Båda vagnarna har svängbara framhjul som går att låsa, delade ryggstöd med fullt liggläge och delade sufletter. Babytraveln har höj och sänkbart handtag vilket Carenababyn inte har. Vikten känns ganska obetydlig, 1kg hit eller dit liksom, det är ingen större skillnad. Det som däremot skulle kunna ha en avgörande betydelse är såklart priset, självklart, men det var faktiskt inte det jag syftade på nu. Utan det jag syftade på är det här med det höj och sänkbara handtaget. Det är ju jävligt praktiskt med tanke på att det är en jävla längdskillnad på mig och Crille. Han är 1.90 och jag är 1.60... Exakt vad det skiljer i pris har jag ärligt talat ingen aning om. Det är nästa steg i jämförelsen. Men jag kan väl aldrig tänka mig att det skulle röra sig om nån större summa. Så då kan man väl säga att det som återstår att jämföra bara är utseendet på vagnarna. Vilken tycker ni är snyggast av Babytraveln och Carenababyn?
Slänger in bilder med respektive vagn med liggdel oxå när jag ändå är i farten ;)

←Carenababy   Babytravel→

Näe, nu ska jag slappa framför tv:n en stund innan Joline vaknar.
Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Maria

Båda är snygga, ser faktiskt väldigt lika ut. Skitsnyggt med en röd vagn, skulle jag ha valt om det hade blivit 2 tjejer. Men låter ju klokt att satsa på ett höj å sänkbart handtag så ni båda kan köra :)

2010-03-04 @ 20:18:21
URL: http://mariakvarnstrom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vi har en carena syskonvagn och jag är halvnöjd med den...den var rätt billig, 4000 någonting så vi fick väl vad vi betalade för helt enkelt. Det bästa med den är ju definitivt framhjulen som gör att man kan svänga runt på en femöring :D Det blir ju 1000 gånger lättare att ta sig fram överallt då. (och skulle ni istället välja en svart carena så finns en liggdel att hämta upp här hemma om ni vill ha ;) )

2010-03-04 @ 22:34:05
Postat av: Sanna

Carenababy var snyggast!!

2010-03-04 @ 23:46:27
URL: http://sanaass.blogg.se/
Postat av: jenny - tävla gärna hos mig ♥

Vi har höj o sänkbart styre på vårt, skulle inte vilja vara utan det http://jennyn.blogg.se/2010/march/nu-ar-den-var-babyjogger-city-select.html



Lycka till med vagnletandet!



Kramar Jenny

2010-03-05 @ 11:08:18
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Gabbe

men gud vad fin den rosa var, jag vill ju ha rosa, tror du folk skulle säga så? Isåfall ska jag blunda för dom =P hehe

2010-03-05 @ 11:28:22
URL: http://gabriella.hedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0