3 barnsmamma för en dag

Ja, idag har jag provat på hur det är att vara 3 barnsmamma. Jag fick nämligen äran att vara barnvakt åt Joline och Nikkis kusin Enya :) Det gick jättebra! Men jag är glad att jag "bara" har 2 småttingar. Skulle det vara vardag att ha en 2 åring, en 1 åring och en 5 månaders bebis så skulle man nog få dåndimpen innan man fyllt 25! Men som sagt, det har gått jättebra! Enya är så snäll och lätt att ha och göra med, lilla gofia ♥

Annars då?
Joline har varit på dagis igen mellan 9-12. Idag var det Crille som lämnade och hämtade. Det hade gått lite bättre när han lämnade henne men hon hade blivit ledsen sen iaf. Det hade väl gått bra när dom var ute och lekte men sen vände det och så blev hon ledsen. Vägrade äta mat och satt och grinade när Crille kom. Ååh! Jag hoppas att de vänder snart! Det här tär verkligen på mig och jag känner mig som en urusel mamma! Det är verkligen inte likt Joline att vara så ledsen, hon har aldrig varit sån. Självklart blir hon ledsen mellan varven men aldrig på det här viset!! Hon är ju jättesocial, framåt och inte blyg för 5 öre. Jaa, jag vet inte ja. Men jobbigt är det, det ska Gudarna veta!

Ja och sen då?
Jo, det ringde en Doktor fårn HC idag på em. Kommer inte ihåg vad han hette, men det var iaf inte den Doktorn som Nikki fick träffa i onsdags när vi var dit (Tack gode Gud för det, för han var verkligen ett jävla stolpskott!) Hur som helst så sa farbror Doktorn att dom hade fått svar på Nikkis urinprov och det visade sig att det var bakterier! Så jag fick gå till Apoteket och hämta ut penicillin till lillan. Detta kan ju förklara varför hon oxå varit så ledsen och grinat hysteriskt emellanåt, speciellt kvällstid! Det har verkligen märkts på henne att hon haft/har ont! Kinkig och inte nå vidare nöjd med nånting riktigt. Hon krånglar (vaknar och är ledsen, skruvar och vrider sig) på nätterna oxå och det är inte heller likt henne. Så nu hoppas jag att det blir bra och att hon blir sitt vanliga glada jag igen.  

Nej, nu ska jag plocka lite och invänta kärleken som kommer från jobbet om cirkus 1 timme :)
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0