Samma visa idag igen..

Jaa. Så är det. Det har varit samma visa med mina tjejer idag igen.

Joline va ledsen när jag lämnade henne på dagis och inte ville hon äta där heller. Hon hade slickat av smöret på en macka, men mer än så var det inte. Dock har det väl gått ett steg i rätt riktning kan man väl säga. Hon hade slutat gråta och till och med börjat leka lite, men det var ju såklart alldeles lagomt till jag skulle hämta henne. Men! Man får se det från den ljusa sidan. Det kanske går bättre imorgon :) Då kanske hon slutar vara ledsen fortare och hinner leka lite mer innan jag hämtar henne igen. Och om hon skulle sluta vara ledsen så kanske hon vill äta oxå. Skulle ju vara toppen! Jaja. Hon fick mat när hon kom hem och sen sov hon middag.

På eftermiddan åkte Joline och Crille till badhuset. Det är nog bra för henne att få lite ensamtid med pappa så kanske hon "glömmer bort" att vara så mammig och bara grina efter mig hela tiden! Dom hade haft jätteroligt iaf och Joline hade hittat 11 kr i ett skåp så hon kom hem överlycklig och berättade att hon hittat "pennar i kåpet"! :D

Nikkiloppan är sjuk fortfarande. Imorse hade hon 38,6 så jag tänkte "yes nu vänder det". Men icke! Vid lunch så hade hon 39,3. 3,5 timme efter att hon fått Alvedon så hade hon 40,2 !!! Pratade med Carina på BVC. Hon ringde barnkliniken i Gävle och dom sa att jag skulle prova med Ipren istället. Så de gjorde jag. Och det funkade bättre. (Man får egentligen inte ge barn under 6 månader ipren utan att prata med en läkare eller ssk tydligen.) Tempen gick ner till 38,8. Men efter ytterligare 4 timmar så var den uppe på 39,8 igen. Det är ju inte febern i sig som oroar mig utan hennes allmäntillstånd. Hon är trött och slö och har ingen vidare aptit. Så det jag oroar mig för är ju att hon ska bli uttorkad. Men, som dom sa på rådgivningen, så länge hon kissar så vet man ju att hon får i sig tillräckligt med vätska. För det är ju svårt att avgöra om hon är loj pga av febern eller av för lite vätska. Jag menar, det är ju inte konstigt att hon är helt färdig när hon har så hög feber hela tiden.

♥♥♥



♥♥♥



♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Anna Lindh

Vilka söta bilder!

2010-09-03 @ 20:47:59
Postat av: Pjanko

klart jag är intresserad...det är ju sådant som går åt hela tiden=) hör av dej om du har vägarna förbi, annars hör jag av mej! fast inte så ofta jag orkar mej ut:/

2010-09-04 @ 12:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0