Svar:

Anonym om Som alla andra!:
Hej på dig.
Hmmm...
Här kommer några frågor.
-Är era trollungar planerade eller bara hände det? ;)
-Vad jobbar du som?
-Trivs du med det yrket?
-Hur får du tiden o räcka till nu när du har två?
-Ska du låta era barn lära sig finska?
Några frågor fick jag ihop. Svara om du vill.
Ha det bäst.
Va rädd om er.



Eftersom det bara var en enda själ som hade några frågor så hinner jag svara nu innan de är dags att hoppa i säng :)

Nej, våra barn är inte planerade. Men vi, precis som alla andra vuxna människor, vet ju att man faktiskt kan bli gravid om man inte använder preventivmedel. Men vi har aldrig försökt få barn.
När vi hade fått Joline så började vi smått prata om att skaffa ett syskon. Och den här gången skulle vi planera bebisen så gott som möjligt. Men det blev inte alls som det var tänkt! Joline var bara 9 månader (!) när jag blev på smällen igen och Nikki föddes när Joline var ca 1,5 år. Vi hade väl tänkt oss att Joline åtminstone skulle hinna fylla 2 innan det skulle komma något syskon. Dock gick allt mkt fortare än vi tänkt oss. Men tänk så bra det blev ändå! :) Alldeles toppen!

Jag jobbar som habiliterare (timvik) inom LSS/Social psykitrin här i Hofors och har gjort det i ca 5 år. Jag trivs väldigt bra med mitt jobb men jag har dock planer på att börja plugga så småningom.

Hmm. Hur jag får tiden att räcka till? Ja, jag personligen tror väl att det handlar mkt om hur och vad man prioriterar i sin vardag samt att man måste planera vissa saker. Svårt att svara då jag inte förstår riktigt vad du syftar på..

Våra barn får mer än gärna lära sig finska. Tyvärr så kan varken jag eller Christian prata finska så isf skulle det väl vara om nån av våra finska släktingar vill lära dom :)

Tack för dina frågor och hoppas du är nöjd med svaren! :)
Ha det bra du oxå, fast jag inte vet vem du är ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej på dig.

Jag trodde inte att det skulle vara intressant o veta vem jag va. ;-P Jag heter Helena o är oxå Hoforstjej, men något äldre än dig. ;)

Jag/vi har en liten tjej som är född feb 09 så hon är nästan jämngammal med er äldsta.

Min kille är finne som är född i Sverige det va därför jag undra över finskan. Det är intressant o se hur andra resonerar.

O frågan om hur du hinner med är det samma sak. Vi är sugen på o skaffa minst en till så då är det kul o se hur andra hinner med. Jag är ju arbetslös just nu så nu hinner man ju med allt. ;) Men om jag får som jag vill så hittar man väl drömjobbet snart. Jag funderar oxå på o börja plugga, har en fundering på antingen hygenist eller förskolelärare. Vad vill du plugga?

Ha det bäst.

2011-01-18 @ 11:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0